. dEmi Masa

Demi masa.Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,
kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati
supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran.
(Al-`Asr 103:1-3)



Pages

Tuesday, January 5, 2010

042 Aku Cinta Buku

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Alhamdulillah
Buku yang sedang aku baca ketika ini...





Buku ini dihadiahkan oleh abang iparku...
JAZAKALLAHUKHOIR!!!
syarat aku memilikanya adalah mengkhatam buku ini...
insyaAllah...
moga dipermudahkan.















Tapi, semasa selak buku banyak-banyak kat kedai buku tadi aku terbaca satu kata-kata hikmah menarik. Kata-kata hikmah tu sempat aku tangkap gamba dalam handphone yang tak berapa canggih ni...kata-kata hikmah tu tertulis...(xtau lak pe name tajuk buku ni)

"Dunia adalah kesedihan dan kekecewaan.
Istana yang megah, lengkap dengan pegawal
yang ada di dalamnya, tubuh yang sihat, harta yang banyak,
anak yang ramai, semua yang demikian tidak ada ertinya
jika kesudahan yang akan datang hanya
kemiskinan, perpisahan, kesakitan, dan kematian."

Moga hadiah buku dan kata hikmah itu dapat membantu aku mencari dan terus mencari ilmu dan mengubat hati yang penuh bintik hitam ini. Wasalam


No comments: