. dEmi Masa

Demi masa.Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,
kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati
supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran.
(Al-`Asr 103:1-3)



Thursday, May 7, 2009

020 Jangan Berhenti - Ruffedge

Sememangnya kita sering dilanda dengan pertanyaan, bagaimana untuk maju ke hadapan jika kita asyik duduk dalam kegelapan. Sememangnya akan ada yang iri hati dengan kita. Cuba menjatuhkan oh dengan harapan agar kita tidak kan bertemu kejayaan.

Pernah dulu ku rasakan hampir hilang semua. Bersaing dengan gelap kegagalan. Kecewa dan sedih jadi teman. Ku pasti inilah lumrah di dalam kehidupan. Menangis sebelum kita ke depan.


Tapi kini…

Ku rasakan bagaikan sinar yang terang dari langit yang dipancarkan ke bumi. Jauh daripada rasa sepi. Perasaan, inginku berpijak lebih tinggi dan meneruskan perjuangan ini. Janganlah kita berhenti di sini.

Sebenarnya diri kita mempunyai cita-cita. Jika putus asa maka takkan rasa bagaimana terangnya hidup bila berjaya. Kalau kita asyik terus mendengar kata yang tak tulus. harus kita ambil semua serius jika tidak masa depan kita kan terhapus.

Masih ada ruang kita bergerak bebas. Mencari-cari apa yang telah hilang. Oh kita ada bersama hingga kini. Tetap sabar, terima kasih semua….

No comments: