. dEmi Masa

Demi masa.Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,
kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati
supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran.
(Al-`Asr 103:1-3)



Pages

Friday, May 29, 2009

024 meniti Lambaian Ka`bah

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku lihat...
Jarum saat masih istiqamah bergerak sedikit-demi-sedikit membuka langkah membina jalan buat teman bergelar minit dan jam. Meskipun kecil tidak berdaya, pergerakannya amatlah bermakna Setiap tanggungjawab yang dilaksanakan amat sempurna. Tidak pernah menghadirkan rasa penat dan lelah didalam diri. Memaksa diri sehingga menjadi petunjuk diseluruh pelusuk bumi. Aku tenang memikirkannya.

Alhamdulillah, cuti ini amat bermakna bagi aku. Akhirnya masanya telah tiba. Aku dapat merasa bahawa lambaian Ka`abah itu benar-benar ditujukan khas buat aku dan sekeluarga. Alhamdulillah, atas limpah rezeki yang Kau kurniakan. Aku menuang harapan kepadaMu agar dapat menjejak bumi suci dengan selamatnya.

Doakan kami sekeluarga selamat perjalanan pergi balik dan mendapat umrah mabrur.

No comments: